כבר זמן רב שפייסבוק רוצה להיות גורם משמעותי גם בפרסום מחוץ לרשת החברתית עצמה ובחודש האחרון השיקה מחדש את "אטלס" - רשת הפרסום לפלטפורמות מגוונות. בדומה לממשק הפרסום המוצלח של גוגל בו אתרי אינטרנט רבים מטמיעים קודים של באנרים ומערכת הפרסום של גוגל דואגת להציף בקודים אלו באנרים רלוונטים לקהל המבקר באתר ע"י אלגוריתמים שונים של עיסוק האתר, תוכן וטקסט המופיע באתר ואלמנטים נוספים הקיים דיון רב סביבים במהלך השנים.
מערכת הפרסום אטלס היא לא מערכת חדשה, פייסבוק רכשה אותה כבר ב-2013 ממייקרוסופט, אך הפעם יוצאת בגרסה חדשה שנדמה כי פותחה ברובה מחדש, ממושקת לפייסבוק באופן מלא ומציעה למפרסמים אפשרות חדשה לפרסום בכלל רחבי הרשת. האטלס מתמקד בשיווק המבוסס בעיקרו על אנשים, מסתמך על מספר הזיהוי של כל משתמש פייסיבוק בשילוב של קוקיס (עוגיות הדפדפן).
עיקר השוני באטלס היא ההחלטה של פייסבוק להתמקד בערכים החזקים שיש לה, הנתונים אודות כל משתמש ובמיקוד משני של חלוקה לפלטפורמות.
קחו למשל מצב בו אתם גולשים באתר אינטרנט כלשהו להנאתכם ורואים באותו אתר פרסומות המציעות לקנות מתנה לבת הזוג שחוגגת יום הולדת בעוד מספר ימים. פייסבוק יודעת עלינו נתונים רבים שגוגל אינה יודעת או לא מצהירה כי משתמשת בנתונים האלו.
בנוסף לכך, מצהירה פייסבוק כי מערכת הפרסום אטלס תאפשר למפרסמים ולסוכניות המדיה לצפות בנתונים המציגים איך התנהג אותו גולש למודעה ספציפית בפלטפורמה שונה, כך ניתן יהיה לנתח את ההתנהגות של קהל היעד למודעות בפלטפורמות שונות.
פייסבוק תצטרך לעשות גם הרבה למען בעלי האתרים וגופי המדיה ולא רק לכיוון המפרסמים עצמם, שכן רובם עובדים עם מערכת הפרסום של גוגל במשך שנים, שטחי הפרסום באתרים מוגבלים ולכן יצטרכו בפייסבוק לעודד ולגרום לבעלי האתרים ובעיקר לאתרים הגדולים להיכנס למעגל הפרסום של אטלס ולהציג באנרים ומודעות מהמערכת הזו.
♦